Wednesday, November 25, 2009

:: bicara rindu seorang adik ::

izinkan aku
berbicara dengan hatiku
merungkai sebuah rindu
yang lama bertamu di dalam kotak hatiku

izinkan aku
menyelak helaian silam
menyingkap memori semalam
yang utuh tersimpan di sebalik kedewasaan
saat di mana kau dan aku
dua insan umpama satu
begitu engkau begitulah aku

kedewasaanmu mendidikku
kasih sayangmu menjagaku
tanggungjawabmu melindungiku saban waktu
sungguh aku amat mensyukuri
anugerah dari-Mu ini ya Rabbi

kini..zaman ditelan masa
saat mencemburui kita
kita makin menginjak dewasa
menongkah arus menduga rasa
meratah hakikat dunia

inilah perjalanan mujahadah kita
kau dan aku mungkin di dunia yang berbeza
namun kita masih di landasan yang sama
pesananmu azimat di jiwa
impian mereka taklifan bersama

kakandaku..
kuatlah dikau di jalan mujahadahmu
begitu jua aku di jalan mujahadahku
kakakandaku..
ku lontarkan rindu ini buatmu
agar ia basah menyirami hatimu
kerana aku tahu rindu ini rindu kita..


salam sayang dan rindu buat kak long..semoga Allah merahmatimu setip masa.. :)

melatidaisy [251109/00.30am]

10 comments:

~0~ said...

wahh...best..

CIKGU ZAM said...

salam eiduladha. Semoga keberkatan hidup bertambah, Amin

Hisham said...

hye salam best la en3 ni...u wat sndiri ke???..keep it up ke

melatidaisy said...

to ~0~ :

thanks..

melatidaisy said...

to CIKGU ZAM :

salam eidul adha kembali..
barakallu fika ..

melatidaisy said...

to HISHAM :

wsalam..thanks..em..luahan hati untuk my beloved sist :)

anak laut said...

salam.....miss melatidaisy,

saya terpana, terkedu membaca setiap bait-bait indah mu..

melatidaisy said...

to anak laut :

wsalam anak laut..
segala yg baik dtg dr Allah..yg buruk dr diri sy sendiri..syukran ats kunjungan:)

Yusoff said...

Hmmmm...kata-kata yang terindah.

melatidaisy said...

to Yusoff :

terima kasih..dari hati saya untuk insan yang sy sayangi..