Saturday, January 16, 2010

:: senyum ::


^_^ SENYUM BERSAMA MELATIDAISY ^_^


bibir mengukir senyum
hati berdendang ceria

senyum pun nak berjema'ah jugak..hihi
bahagiakan diri kita dengan
dengan membahagiakan insan-insan di sekeliling kita



ummi cakap saya comel masa kecik2 dulu..hihi
senyum sampai tertutup mata !!!
comel sangat-sangat!!
[baby kat atas ni..not me!]
^_^

..........................................................

terhembus belaian kasihmu
tak kan terganti,
tak ada yang bisa sepertimu
aku di sini sendiri
berteman sepi
terpisah jarak kau dan aku
hanya bayangmu yang menemani

kau lah belahan jiwaku
kau lah curahan hatiku
kau lah cahaya hidupku
kau lah segalanya

rasa itu mungkin
akan hadir kembali
bila kau ada di sini
temanilah aku lagi


melatidaisy sedang dalam mode rindu pada ummi n abah,sebab tu jiwang skit =)
sayang dan rindu untuk ummi dan abah juga untuk Sang Pencipta yang menyuburkan rasa ini..
~ subhanallah ~

37 comments:

anaklaut said...

salam..

best pusi ini..

Abd Razak said...

Salam ya ukhti :)

Ukirlah senyuman yang paling manis...kerana selain sedekah...senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati...ia tidak menyakitkan...tetapi menjadi penawar hati yang sakit.

melatidaisy said...

anak laut :

wa'alaikumussalam..
cilok kt youtube :)

melatidaisy said...

Abd Razak :

wa'alaikumussalam akh,

"senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati"

stuju,hanya Dia dan kita yang tahu apa di hati.senyum kadangkala melakar rasa hati, dan adakalanya senyuman juga menyimpan rahsia hati :)

senyum = tabah ^_^

cik zatil said...

salam cik melati... tumpang singgah.. salam ziarah..

"rasa itu mungkin akan hadir lagi bila kau ada di sini temanilah aku lagi..."

nice.....

melatidaisy said...

cik zatil :

wa'alaikumussalam kak,

thanks sudi singgah..:)

yup, nice kan!puisi cilok tu..hihi..
btw, take care sis ^_^

sumayyah said...

salam..cik MD..rindu ayah bonda ye..
akak baru lik dr kg..terubat rindu dpt tgk muka bonda tersayang..rasa bahagia yg teramat..

moga ayah dan bonda cik MD sentiasa sihat walafiat dan dlm rahmat ALLAH selalu..

abu muaz said...

mungkin ada sesuatu yang mengembirakan hingga tersenyum-senyum niii...

melatidaisy said...

kak Sumayyah :

wa'alaikumussalam kak :)

em, ayah bonda mmg dirindu setiap detik n saat..hehe..best nye akak dpt balik kg..saya balik next week insyaAllah..menghitung hari jgk ni..hehe..

'ala kulli hal, syukran ats doa..semoga akak sekeluarga jga sentiasa dalam rahmatNya..amin :)

melatidaisy said...

abu muaz :

senyuman itu untuk menggembirakan..buat mengubat hati yang rawan.. :)

semoga Abu Muaz sekeluarga dalam rahmat Allah selalu..amin:)

wanshah said...

salam. wahh.. cerianye blog ni ye. siap ada nasyid lagi. sejuk hati bile masuk blog ni. :-) teruskan berblogging sambil berdakwah cik melatidaisy. :-)

p/s: jom melawat, follow me n share link di TKSB.
http://wanshah87.blogspot.com

cik zatil said...

betul betul wan setuju sgt... belog cik melati neh sejuk mata memandang.. chaiyok adik!

psstt..(hehehe tiru wanshah buat p/s) eh ni puisi cilok ye? btw.. besh...

melatidaisy said...

wanshah :

wa'alaikumussalam..
tq sudi singgah ke teratak sy yg biasa2 je ni..insyaAllah nanti sampai la sy ke teratak bro wanshah :)

btw barakallahu fik :)

melatidaisy said...

cik zatil :

hehe..malu sy akak ckp gitu..ni nk kena blanje kfc kt kb nih..hihi :)

yup kak, cilok je tu..tp best kn :)

wanshah said...

blog cik zatil pun besh gak. huhuhu.. cik melati, takkan belanja cik zatil jer?.. kita pun nak gak. :-P

p/s: boleh jadi member baik nih.. hehe.. ayat bodek. :-P

wanshah said...

cik melati ni ex-madid gak ek?.. tak sangka jalan2 blogwalking bleh terjumpa. :-) jika Allah izinkan, kat mana2 pun kite akn terjumpa gak kan.

melatidaisy said...

wanshah :

hihi, tak la, sy bkn ex madid, cuma penah sampai ke sana sbb ari tu ustaz astar [kalau x silap sy namanya us.astar]ade mtk bro asyraf ibrahim buat arabic camp utk adik2..alhamdulillah, progrem tu brjalan lncar, adik2 pon baik, sejuk mata memandang :)

Solehah said...

comelnya..then shadunya puisi..suka.

cik zatil said...

ehem..ehem..program mane yg berjalan lancar tu dear? sile buat entri..hehehe..

kfc kb?? jom..jom..insyaAllah.. pnjg umur ada jodoh kite jumpa ok..

wanshah nk ikot ke? kalau ikot kne belanje kitorg neh..hehehe

wanshah said...

betul la tu ustz. astar namanye. ermm.. cik melati ni student uia ek?..

cik zatil, kalau nak kite belanjer, kena ajak incik zuhdi skali. majuk plak dia nanti. kite dah kawen xpe. hueheuheuhe.. :-P

melatidaisy said...

kak Solehah :

comel kan?? baby x de yg comel..sume comel2..kal tgk baby pon nrase tenang je..sbb tgk insan yg suci :)

btw take care kak..Allahu yubariku fik:)

melatidaisy said...

cik zatil :

hehe..arabic camp kak..da lame, bulan jun lepas, wt kt skolah lame bro wanshah :)

sape yg belanja sape ni sy serah kt akak n bro wan je la..sy budak lgi..budak2 tukang terima je..hihi :)

melatidaisy said...

wanshah :

nasib baik btol..hehe..ustaz tu sgt best..sempoi sgt n kamcing sgt ngan students..yup, sy amik b.arab kt uia :)

buat kak zatil n bro wan,bagusnye kamu n kamu,sorg da kawin, sorg lagi bakal kawin..semoga selamat n dalam rahmat Allah selalu..amin.. :)

wanshah said...

ecehh.. bdk² pun banyak duit pe. bdk skarang kan banyak duit. kite yang dah dewasa ni macam² nak kena tanggung. cik zatil dia nak kumpul duit kawin. kite plak nak beli perabot rumah. cz baru masuk rumah. huhuhuh..

p/s: cik zatil, jom kite berkompromi kasi itu cik melati belanja kfc sama kite dua. huhuhu.. :-P

||alis|| said...

salam:

alhamdulillah akak jenis mudah tersenyum :) :)

*tak semua orang punya kurniaan begini, for dat, i thank Allah :)

melatidaisy said...

wanshah :

mane ade duit..yg ade ni pun hutang je..makan minum pon hutang..[hutang ngan ptptn :)]

wah..mane aci main kompromi..sape lak yg nk kompromi ngan sy..huhu..

melatidaisy said...

||alis|| :

wa'alaikumussalam kak..

bagus la camtu kak..orang yg mudah senyum for sure sentiasa manis muka :) tenang je dipandang..hihi :)

wanshah said...

cik melati kena berkompromi ngn ustaz astar la. huhuhu.. rajin gak berblogging ek cik melati?.. :-)

wanshah said...

jom masuk blog saya. dah ada sound effect. huhuhuhh.. terpengaruh ngn blog cik melati la ni. :-P

haway mutasawwil said...

lawa baby.sedap tgk

melatidaisy said...

wanshah :

wah2..pengaruh bnda baik x pe kan.. :)

melatidaisy said...

haway mutasawwil :

btol2..comel..x tau anak sape..mtk ngan pak cik google je :)

wanshah said...

yup, betul tu. jgn terpengaruh ngn benda tak baik dah la. berdosa. kan³? :-) harini last paper exam ek?.. smalam tak sempat nak berblogging. cz kena keje kat luar. bukak pc pun tak smalam. cik melati pekabo?.. sihat ke?.. :-)

melatidaisy said...

wanshah :

alhamdulillah bikhoir:)
sy exam mid term je, bkn final..bru lepas 1 paper,skrg da selamat kt kampung dah.cuti midsem..buka cuti ni ade lg exam menanti ^_^

wanshah said...

oo.. xbleh nak besuka ria lagi la time cuti ni ek. cz nanti takut lupe. huhuhuh.. dok rumah cuti² ni bleh belajar memasak ngn mak la cik melati ek?.. :-P

p/s: nanti kalau jmpa asyraf, kirim salam saya kat dia ek?.. :-)

melatidaisy said...

wanshah :

sepatutnya mcm tu la..x leh nk bersuka ria sgt,tp x tau la kalau terbersuka ria jgk..fhm2 la kt umah kn..hihi :)

ok,insyaAllah if ade trjumpa nanti sy sampaikan, sebelum ni sy assistant die utk salah 1 biro dlm prsatuan plajar b.arab, tp taun ni kitorg dah pencen:)

wanshah said...

ermm.. nak bersuka ria bleh jer. tapi kena jaga batasan. baru la ilmu tak hilang. huhuhuhu... ni pencen dapat duit pencen tetiap bln tak?.. :-P