Wednesday, February 17, 2010

it's hurt

بسم الله الرحمن الرحيم





how do you feel if u ve been blamed for something that u never do??

it's hurt rite???

i nak tolong selesaikan kecelaruan but then...?
finally i lak yang salah..huh..

erm..maybe ini adalah entry yang paling entah ape2 yang sy penah post..

saya juga insan biasa yang lemah segala-gala..

saje nak meluahkan di sini..di lapangan ini..



ok la..nak bawak diri..moga jumpa lagi...take care semua..

oppss..sebelum tu...






jazakamulullahu khairan jazaa'

[pening + selesema + macam demam + EMO ]

50 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Salah satu penghargaan terbesar Allah adalah bagi mereka yang senaniasa merenung akan segala kejadian-kejadian yang dialaminya, kerana pada keadaan tersebutlah, terdapat pelajaran bagi mereka yang berakal.

Tidak ada musibah yang menimpa seorang muslim melainkan Allah hapuskan dosanya, sampai duri yang menusuknya sekalipun. (HR. Muslim dan Bukhori)

Moga cepat sembuh...

~0~ said...

sebab kita manusia...jadi ujian untuk kita selalu ada...

sumayyah said...

sabarlah hati..

fiqhullughah said...

kak sabar banyak2..dunia memg begitu,selalu penuh dugaan dan hukuman..sy juga pernah mengalami begitu,ape2 pun kuncinya sabar,ikhlas dan balas dgn kebaikan..sungguh,kemanisannya kita akan tahu selepas tu..slm mujahadah..syafakillah ya ukht..

deena farhana said...

salam...

very special hugs to u..my dearest friend..melatidaisy...

no matter what, u such a wonderfull friend! im always be with u coz i know, u always been with me when i was down.

so, be strong friend!

Insan Biasa said...

moga cepat sembuh ....

hamba allah said...

salam..semua ini adalah dugaan..Allah swt memberi ujian ..melati perlu banyak bersabar..

betul kata kak sumiyyah.

matadore said...

yea
it hurts :(

but the pain will make us stronger.
you will get used to that kind of pain.


Insha Allah.

||alis|| said...

pernah. once.
saya tolong dia hingga saya sendiri ditolak tepi oleh orang yg saya hormati.

end up, saya dicampak hingga ke longkang ego nya yg tak bertepi.

walau selepas 14 bulan, dia kembali dan kemaafan telah diberi,
tetap luka masih ada dalam sanubari.

sebab saya, jenis tak bijak nak layan emosi.

sigh~

melatidaisy said...

Abd Razak :

wa'alaikumussalam..

betul akh..Allah kasihkan hambaNya lalu didatangkan ujian..ujian itu sebagai peringatan..peringatan supaya kita sedar..semoga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita..

terima kasih ats doa..barakallah..

melatidaisy said...

~0~ :

ya...semoga kita cekal menghadapinya..
thanks bro fly..barakallah..

melatidaisy said...
This comment has been removed by the author.
melatidaisy said...

kak sumayyah :

sukarnya mendidik hati..

semoga kita mengenali hati kita ini..

thanks akak..barakallah..

melatidaisy said...

fiqhullughah :

syukran ukhti..semoga akak setabah rahmah..betul ckp rahmah..hadapi dengan sabar dan ikhlas..balas dengan kebaikan :)

salam mujahadah kembali..jazakillahal khair..
Allahu yubariku fik..

melatidaisy said...

deena farhana :

wa'alaikumussalam..

thanks a lot dear..thanks 4 always been here by my side..asykurullah bihadza lliqaa'..:)

semoga Allah melindungimu tiap saat dan waktu..

take care :)

melatidaisy said...

Insan Biasa :

terima kasih..

alhamdulillah beransur pulih..

semoga damai dan bahagia selalu :)
barakallah..

melatidaisy said...

hamba Allah :

wa'alaikumussalam..

betul akh..cuma kadang-kadang kita lemah..semoga kita mendapat kekuatan dariNya..

syukran..semoga Allah merahmatimu.

melatidaisy said...

matadore :

thanks friend..

belajar dari kehidupan..semakin sukar semakin cekal..semakin bermakna..

salam ukhwah :)

melatidaisy said...

||alis|| :

akak..kemaafan memang senang dilafazkan..tetapi redha dengan apa yg berlaku itu susah utk dicapai..

semoga kita memiliki jiwa2 dan hati2 yang redha :)

take care kak !

Solehah said...

bersabar ya..akak doakan yang terbaik untuk melati..

melatidaisy said...

kak solehah :

terima kasih akak..
semoga Allah merahmatimu..:)

Frodo Baggins said...

>>____<<


kita normal, bukan abnormal .. tu ada semua perasaan. tp, cute gak entry ni. hahahhahaha

melatidaisy said...

Frodo Baggins :

cute kah? hehe.. entri emo..kurang kestabilan emosi skit masa wt entri ni..:)

saniza said...

emosi mungkinkah kejujuran hati ...

melatidaisy said...

saniza :

mungkin..cuma adakah akal atau nafsu yang mengendali..

hamba allah said...

salam....

terima kasih atas doa2 awak..
saya sangat menghargainya...

hisham said...

salam...asal ni...u x lemah...u kuat...i caye u leh hadapi ape2 je...insya Allah....

melatidaisy said...

hamba Allah :

wa'alaikumussalam ..

sama-sama,
syukran singgah sini..
barakallahu fik :)

melatidaisy said...

Hisham :

wa'alaikumussalam :)

thanks bro sham 4 hisham 4 ur doa ..
may Allah bless u always ..

GhOsToNe said...

beshnyew kalo ade kawan baek!

saniza said...

Mencari kejujuran ...

melatidaisy said...
This comment has been removed by the author.
melatidaisy said...

GhOsToNe :

semoga jadi milikmu :)

melatidaisy said...

saniza :

kejujuran letaknya di hati

selami hati..pasti kau rasai .. :)

CIKGU ZAM said...

salam, wahh makin mari makin cantik blog saudari, semoga ketenangan mengiringi saudari

rerama rindu said...

Salam ziarah di angin lalu .....

Sejahteralah selalu .

Diriku.. said...

Salam ukhwah..
Kesedihan dan kepahitan hanya terasa selama mana yang kita ingini dan menyayat hati sedalam mana kita izinkan..Yang berat bukan bagaimana caranya menanggung kesedihan dan kepahitan itu, tetapi bagaimana mengambil pengajaran darinya..
HAti yang kuat sentiasa di uji, jiwa yang tabah sentiasa di duga.. Akhirnya,pengalaman yang menentukan nilai redha pada sesuatu ujian.. Wallahualam..

Diriku.. said...

Semulia mulia manusia ialah mereka yang mempunyai adab merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat..
[Khalifah Abdul Malik Marwan]

spirit0 said...

baru bekesmpatan blog hoping :)
sory dear..br tahu sahabat seorg ini sedang dilukai dan xsehat.syafakillah ukht :) n smoga dikau terus kuat mengharungi jalan hidup yg xmudah ini kerna ku tahu kamu smmgnya kuat dan tabah mcm saya!hehe :)

moga ditenangkan hati,sahabat!
ana ma3ak wa Allah ma3ana,insyaAllah :)

rerama rindu said...

Salam ziarah ........

melatidaisy said...

CIKGU ZAM :

terima kasih singgah sini .. semoga dalam rahmat Ilahi selalu :)

melatidaisy said...

Diriku.. :

salam ukhwah kembali..

terima kasih ats titipan yg amat bermakna..semoga kita sentiasa redha dengan ketentuanNya..

semoga awak sentiasa tenang dan sejahtera dalam rahmat-Nya..

melatidaisy said...

spirit0 :

jazakillahal khair bella..i'm ok :) aritu je x stabil skit..biasa la..kita cuma insan biasa..and yup..i nk jadi sekuat bella :))

semoga hepi slalu kt rumah 2 k..take care..na'am ukhti , Allah ma'ana daaiman :) salam syg ~

melatidaisy said...

rerama rindu :

terima kasih atas ziarah :))

semoga dirimu juga tenang dalam rahmat Allah selalu..

wanshah said...

banyakkan bersabar ye cik melati. biasa la tu kadangkala ujian mendatang krn Allah sengaja nak uji kita tanda kasih sayangNYA pada kita. Ape pun, bersabar la ye. besar pahalanya jika kita bersabar. Ni dah masuk U balik k blm cik melati? lama dah tak masuk blog cik melati ni. Bz ngn mcm² tanggungjawab kerja.

cik EPAL said...

sabar :)

SUXX said...

oh patutlah anda senyap. Tabahkan hati dan jiwa

melatidaisy said...

wanshah :

thanks wanshah..aritu je emo skit..hihi:) sy dah kt uia dah..terima kasih sudi luangkan masa singgah sini..semoga wanshah n wiffe bahagia selalu dalam rahmatNya ..:)

melatidaisy said...

cik EPAL :

ye..mekasih cik EPAL..

da abis final kan..welcome to maincamp sis :))

take care selalu..:)

melatidaisy said...

SUXX :

thanks bro..:)