Sunday, June 6, 2010

:: HePi bEsDay aBaH SaYaNG ::

بسم الله الرحمن الرحيم


Semalam, 5 Jun.. besday abahku sayang

Happy 50th Besday to abah !!



macam tak caye je abah dah 50... dah dapat cucu pun..tapi abah tetap maintain macho..cayaaala abah :))

after ishak semalam abah balik dari surau,kitorang wat suprise untuk abah, mastermind nye tentu-tentu la ummi.. walaupun tak cukup korum sebab kak long dan lagi 3 of my brothers takde, tapi tetap disambut untuk meraikan abah tersayang..sambut dengan kesederhanaan tapi insha Allah dapat menyemarakkan lagi kasih sayang ..ameen :)

ummi cakap, masa anak-anak ada kat rumah ni la nak sambut..nanti semua dah besar2 tinggal abah dan ummi je kat rumah takde la kemeriahan sambutan macam sekarang..aduhai..sayu pulak dengar ummi cakap macam tu...

masa sangat pantas berlalu, rasa macam baru semalam kitorang cenonet kecik2 ramai2 macam askar kat rumah ni..hehe..maklum la, adik beradik saya ramai, jarak umur pulak rapat-rapat, dulu kecik2 untuk meringankan beban,ummi buatkan jadual tugasan untuk kitorang, ummi buat besar2 atas manila card tampal kat dinding..setiap orang ada tugas masing2 hatta yang kecik sekalipun ada tugasnya..

itu dulu..lebih kurang 10 tahun yang lalu.. sekarang semua dah makin membesar,masing-masing tau tanggungjawab masing2..adik bongsu saya pun dah 10 tahun,apa-apapun budak2 still dengan perangai budak2, jadi yang dah tak berapa budak ni laa yang jadi mangsa :) sepanjang cuti panjang 3 bulan ni memang saya dikelilingi adik2 yang nakal, perangai saya pun dah jadi mcm diorang..hehe..time gelak gelak jugak, time nak marah nasib laa..tapi keletah diorang ni la yang buat saye rindu nak balik rumah bila saya kat hostel.



ni faveret abah .. mixfruit cocktail

selamat hari ulang tahun kelahiran yang ke 50 buat abah sayang

terima kasih kerana membesarkan kami dari dulu hingga sekarang
terima kasih sebab selalu hiburkan kami dengan lawak kering abah :)
terima kasih atas segala sayang dan ciuman kasih abah untuk kami..
saya sayang abah.. :))

ya Allah
Kau peliharalah dan lindungilah abahku di setiap detik waktu
Kau kurniakanlah abahku kesihatan yang berpanjangan
Kau ampunkanlah segala dosa-dosanya
dan kau kasihilah abah seperti mana dia menjaga dan mengasihi kami sejak kecil


chocolate moist cake always be our choice :))

semoga abah panjang umur, di murahkan rezeki dan bahagia selalu di samping ummi dan kami semua..

sesungguhnya kami terlalu menyayangimu dan akan sentiasa mendoakan yang terbaik buatmu..

ya Ilahi..ku bermohon, rahmati kami di dunia-Mu
dan Kau satukanlah kami sekali lagi di Jannah-Mu..
ameen ya rabbal 'alameen..

salam penuh kasih dan sayang buat abah..


24 comments:

citahrudin said...

(^_^)
masti ayah awak bertuah dpt anak mcm awak kan?!!

Abd Razak said...

Salam..:)

Selamat hari lahir buat ayahanda ukthi, moga Allah kurniakannya kesihatan dan usia yang berkat..amin

melatidaisy said...

citahrudin :

akak,sy seorang anak yg masih banyak kekurangan..lot more to do..akak doakan ye :)

thanks (^_^)

melatidaisy said...

Abd Razak :

wa'alaikumussalam :)

syukran akh ats doa nya..

barakallahu fik .

Cik Amy Sensei said...
This comment has been removed by the author.
CIKGU ZAM said...

salam melati,
maaf lama tak menjenguk ke lawan sini, agak kesibukan sedikit bersama dihimpit ujian Illahi. Ohya terima kasih di atas kad award blog tu, saya dah dapatkan, terima kasih bnyk2 ye. Selamat hari ulang tahun pada ayah saudari juga, semoga beliau sentiasa sihat dan gembira selalu, Amin.

melatidaisy said...

Cik Amy Sensei :

wa'alaikumussalam kak ..

syukran sbb sudi singgah dan drop comment here.

syukran jgk ats doa utk abah sy, semoga akak dalam rahmatNya selalu :)

melatidaisy said...

CIKGU ZAM :

wa'alaikumussalam,

sama2..syukran jugk ats doa untuk abah sy..semoga cikgu zam terus tabah dan sentiasa dalam rahmatNya selalu di bumi orang..ujian itu tarbiah dariNya :)

cun09 said...

salam dik ^_^

selamat hari lahir untuk ayahanda tercinta semoga dirahmati dan diberkati oleh ALLAH sepanjang hidup ini...

***kak liza dah 22 thn kehilangan abah tersayang,terasa...***

melatidaisy said...

cun09 :

wa'alaikumussalam kak (^_^) ,

syukran ats doa akak,

***Allahummaghfirlahu wa'afihi wa'fu 'anhu..sy doakan smoga ruh ayah akan di cucuri rahmatNya***

deena farhana said...

selamat hari lahir buat abah...slm terindah buat abah dr kak deena sekeluarga..moga usia abah sentiasa diberkati..

slm syg sentiasa dr kak deena buat melatidaisy dan keluarga di sana :)

cemomoi said...

epi befday moga umur diberkati dan kasih sayang membawa ke syurga

si para para said...

semga abah anda sihat dan sejahtera selalu.....
untungnya abah anda dpt ank mcm anda...

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

kim Salam kat abah n ucap semoga pjg umo dan murah rezki,,hekhek

melatidaisy said...

deena farhana :

syukran jazilan kak :) syukran ats ucapan dan doa tu..dah disampaikan pd abah :))

semoga akak sekeluarga di sana sentiasa dirahmatiNya..ameen..

salam sayang dari melatidaisy buat kak deena ^_^

melatidaisy said...

cemomoi :

tenkiu for the wishes :)

barakallahu fik ..

melatidaisy said...

si para para :

terima kasih ats doa ..

belum untung lg sbb sy masih banyak kekurangan..still striving for it :)

tq :)

melatidaisy said...

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN :

tenkiu.. insha Allah akan di sampai kan nanti..hehe

melatidaisy said...

Cik Amy Sensei :

kenape di delete komen akak tu :))

HASRUL NIZAM said...

SALAM...
HEPY BESDAY KAT ABAH AWAK :)

melatidaisy said...

HASRUL NIZAM :

wa'alaikumussalam..

thank you :)

hamba allah said...

salam..

selamat hari lahir buat ayah awak..
saya doakan moga dipanjangkan umur dimurahi rezeki...hidup bahagia di dunia dan akhirat..

rasa hati said...

moga en hassan bahagia sentiasaaa..:-))

rindu pada ayah yg telah lama pergiii..moga ayah ditempatkan dgn org2 beriman..

melatidaisy said...

rasa hati :

thanks akak ats doa akak..

alfatihah untuk arwah ayah akak..

senyum2 selalu kakakku syg :)