Monday, April 25, 2011

Siapa Tak Pernah Menangis

Allahyarham Zubir Ali


"Siapa Tak Pernah Menangis"


video


Siapa yang tak pernah menangis
Dihujung setiap ketawa dan lupa

Siapakah diantara kita
Yang memalingkan muka
Ketika mendengar kalimah Tuhan?

Banyak bakti yang dapat diberi
Sepanjang hidup yang sesingkat ini
Lautan manusia berombakkan nafsu
Kebenaran terdampar di pantai kecewa

Airmata seperti mutiara
Apakah itu rasa keinsafan
Rintihan dari hati yang rindu
Apakah itu hakikat cintamu

~~~~~~~~~~~~

Lagu : Allahyarham Zubir Ali
Lirik : Nazri

11 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum ya ukhti..

Moga sihat hendaknya serta sentiasa dalam perlindungan Allah SWT..

cun09 said...

salam dik ^_^

sukanyee adik kita dah 'kembali'...tp kenape n3 yg sedih!?

**moge sihat**

melatidaisy said...

akh abd razak :

wa'alaikumussalam akh.. ameen..syukran ats doanya..semoga rahmatNya mengalir buat akh sekeluarga :)

kak cun09 :

wa'alaikumussalam kak..alhamdulillah..hehe..tgh bercuti kt rumah skrg.. entri je mcm sedih,sekadar share puisi Allahyarham yg sy suka :)

hope akak n sihat selalu nun d KT sane :)

Werdah said...

Assalamu'alaikum Melati

Makcik belajar sama setempat suatu ketika dulu dengan Allahyarham Zubir ni iaitu di Kolej Islam Petaling Jaya. Makcik pelajar Sains, arwah pelajar pengajian Islam. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang diampunkan segala dosa.

Kepada Melati didoakan supaya dipermudahkan segala urusan. Amiin

melatidaisy said...

Makcik Werdah :

wa'alaikumussalam makcik..maksud makcik sama2 blaja dgn arwah kt kolej islam malaya ke? kalau mcm tu kita semua sama2 alumni kolej islam la :) alhamdulillah sronoknya dapat tau jumpa senior kt sini..hehe

syukran ats doa makcik, semoga Allah merahmati makcik sekeluarga..ameen :)

cemomoi said...

teringat kat lagu untuk palastine dari allahyarham

Diriku.. said...

..

Airmata juga bagai permata
Berharga setelah dibilas derita
Memberi sinar saat doa gelita
Menjadi peneman di kala tiada berharga

Apakah itu hakikat rindumu padaNya..

...

yusuf mujahidin ™ said...

Salam
sehat?

arwah zubir ni lagu2 dia puitis..

:)

melatidaisy said...

cemomoi :

balada gadis kecil !! mengalir air mata bila mghayatinya..


Diriku.. :

air mata teman terbaik kita..setia menemani saat ketawa mahupun kecewa..

:)


yusuf mujahidin ™ :

wa'alaikumussalam,
alhamdulillah sihat..
ye betul..sy jatuh cinta dgn puisi2 Allahyarham

:)

werdah said...

Assalamu'alaikum Melati,(sekali lagi datang)..

Makcik bekas pelajar tahun 69 dan tahun 70 (tingkatan 6 di situ)..

Jamal Ali said...

Menangis itu tanda bahagia...