Tuesday, July 5, 2011

Talk To Him, He's Always There ...


بسم الله الرحمن الرحيم


Tidak sesukar mana untuk aku fahami,
apa yang cuba disampaikan..
badai bencana yang menimpa diri,
apakah mungkin hadir sebuah keinsafan..

Dulu hidupku penuh dengan warna-warni,
dikurniakan Tuhan segala yang aku ingin..
dan aku hidup leka.. hanyut dalam kelalaian,
sehingga semuanya hilang dan terus pergi..
meninggalkan..

Oh..inikah pembalasan yang perlu aku tanggungi,
di atas kesilapan yang tak pernah aku peduli,
tidak terdaya aku menghadapi semua ini,
terasa sungguh lemah dan naif diriku ini..

Seandainya bisa ku memutar kembali masa,
tidak sesekali akan kulakukan semua itu..
ku menghamburkan tangis, kekesalan dirasa..

Oh Tuhan..
Kau ampunkanlah hamba-Mu..
ku sesali segalanya..

Tekadku menempuh hidup yang baru,
kerna ku yakin Tuhan ada bersamaku..
Dia Pengampun.. Maha Pengasih..
ku tunduk pada rahmat kasih dan sayang..
Rabbul Izzati..


p/s: bait kata yang dikirimkan oleh seorang teman sekuliah saya, farhana a.k.a adeq suatu masa dulu..syukron dik =) ... sengaja saya kongsikan di sini buat tatapan hati-hati yang mungkin dilanda badai kekalutan..never loose hope, ingatlah bahawa Dia sentiasa ada bersama kita.. let us strive for his Redha.. just talk to Him as He's always there :)

3 comments:

Khairul Antasha said...

Salam.. :)

terima kasih singgah kat blog hari tu..

Abd Razak said...

Assalamualaikum ya ukhti..

Moga dilimpahkan kesihatan yang baik buatmu..

Bila nyata kemahuannya kuat teranglah jalannya..

Anonymous said...

setiap puisi..mesti dirimu tak pernah lupa untuk diriku...